*

Uskottavaa vai totta

Kaikki blogit puheenaiheesta Asiakas

Hallituksen koti- ja omaishoidon kärkihankkeessa hoitajan merkitys on unohdettu

Osallistuin yhteen lukuisista THL:n ja STM:n järjestämästä seminaarista, jossa pureudutaan käytännön tasolla ”Kehitetään ikäihmisten kotihoitoa ja vahvistetaan kaiken ikäisten omaishoitoa” – kärkihankkeeseen. Hankkeen tavoitteena on kehittää iäkkäille sekä omais- ja perhehoitajille nykyistä yhdenvertaisemmat, paremmin koordinoidut ja kustannusten kasvua hillitsevät palvelut.

Ihmiset unohtaneet minkälaista on osata kaivata parempaa?

Nyt kun suostuvainen Oikeus- ja työministeri Jari "mää en tiedä näistä hommista mitään, mutta että opetellaan" Lindström on jälleen aiheuttanut täysin tarpeettomia traumoja ihmisiin, on perusteltua nostaa eräänlaiseksi symboliksi kuvassa esiintyvä tanskalainen (epäolennaista) Gnious-merkkinen takki kuvastamaan sitä, kuinka vaateteollisuus tekee kolmella eri tasolla tulevien perustulon saajien elämän helvetilliseksi ja kuinka työpaikka, johon joku saattaa TE-toimistojen uhittelun vuoksi joutua hakemaan, muokkaisi työntekijää ihmiseksi, jonka päivittäiseen tehtäväkuvaan sisältyy sie

Kokemuksia potilaan ihmemaasta

Olen nyt muutaman kerran päässyt tutustumaan kotimaani terveydenhuoltoon, joten ajattelin kertoa kokemuksistani täällä. Ensimmäisen kerran asia tuli ajankohtaiseksi muutama vuosi sitten, kun olin paikalla turistina ja sain flunssan lisäkkeeksi itselleni korvatulehduksen, jonka tiesin kestävän useita viikkoja, ja tietysti myös lentäessäni takaisin koti-Suomeen. Tilanne oli miellyttävä ja sain hoito-ohjeet ja lääkkeet samasta rakennuksesta, ja maksoin lääkkeistäni saman verran kuin maan kansalaiset, jolle on reseptikohtainen maksukatto.

Kansalainen vai asiakas? (blogini vuodelta 2000)

Valtiohallinnon tulosjohtamisprosessi on ollut täydellinen katastrofi tuottaen pelkästään sanahelinää. Jopa sellaiset peruskäsitteet kuin asiakas ja kansalainen on sekoitettu keskenään ja jopa itsensä kanssa. Asiakas on henkilö tai organisaatio, joka tekee ostopäätöksen. Kansalaisella puolestaan on palveluiden nautintaoikeus. Työnantajaorganisaatio on ammattijärjestön asiakas ostaessaan tyärauhaa. Ammatti- järjestöjen toiminta on mafiatoimintaa niin kauan kun eettinen toiminta-ajatus puuttuu.

Soten säästöt: asiakas hukassa palveluketjun kanssa

Taisin osua asian ytimeen vastatessani eilen Loviisan Sanomien haastattelukysymykseen "Miten uudistaisit sote-palvelujen rakenteen?"

Joulun kummalliset uutiset - Vanhus ja kissa

Totutusti oma Jouluni 2013 vierähti jälleen työn merkeissä Pohjois-Lapissa. Tapani mukaan työvuoron jälkeen istahdan toviksi silmäilemään netistä, mitä maailmalla on tapahtunut? Lukijathan silloin jo tavallisesti nukkuvat. Minä ryhdyn kirjoittamaan, jos asiantynkää on?

Iltapäivälehdet uutisoivat kissarievusta, joka märkänä ja henkitoreissaan pelastettiin eläinklinikalle Helsingissä.

Saitko vai annoitko pullon lahjaksi?

Taas on ne viikot vuodesta, jolloin viinipulloja on jaettu asiakkaille. Yrityksen osalta asiakkaathan ovat joko sisäiset asiakkaat, oma henkilökunta (johdon ja esimiesten asiakkaat) ja ulkoiset asiakkaat, jotka tuovat rahan taloon. Kuka maksaa asiakkuuksista vastaavan johtajan tai päällikön palkan? Asiakas, edelleen! Kenen pitäisi tuntea asiakkaansa? Kenen pitäisi hoitaa asiakkaansa? Asiakkuuksista vastaavat henkilöt,  päälliköt ja johtajat.  

Toimituksen poiminnat

Julkaise syötteitä